Biuro rachunkowe – partner w biznesie

biuro rachunkowe
Biuro rachunkowe od wielu lat może założyć każdy. Osoby bez wykształcenia ekonomicznego i doświadczenia podejmują próbę wejścia na ten trudny rynek. Często początkowo z dobrym skutkiem. Oferując ceny poniżej ich realnej wartości rynkowej, próbują przekonać przedsiębiorców do wyboru ich biura rachunkowego. Negatywne skutki braku doświadczenia i stosowania zaniżonych cen widać przy pierwszej kontroli lub próbie uzyskania przez klienta bilansu. Z doświadczenia wiem, jak wyglądają potem księgi i jak trudno wyprowadzić zapisy, tak aby przynajmniej w jakimś stopniu odpowiadały wymogom nakładanym przez ustawy.
Biuro rachunkowe – partner w biznesie

Istnieją dwa rodzaje biur rachunkowych. Jedne skupiają się na posiadaniu jak największej ilości klientów (co oczywiście z ekonomicznego punktu widzenia jest jak najbardziej zasadne). Zazwyczaj też zachęcają klientów do współpracy bardzo niskimi cenami.  Druga grupa, często specjalizująca się w obsłudze określonej, węższej grupy firm, stawia na jakość i oferuje bardziej indywidualne podejście. Należymy do drugiej grupy biur. Specjalizujemy się w obsłudze spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i komandytowych. Nie rozliczamy ryczałtów. Skupiamy się na wąskiej grupie firm. Po to, aby być lepszym niż konkurencja. Biuro rachunkowe to partner w biznesie. A przynajmniej taka powinna być jego rola. Sfera podatków, ciągle zmieniających się i niejasnych przepisów, skutecznie utrudnia funkcjonowanie wielu przedsiębiorcom. A niestety biuro rachunkowe musi bardzo rzetelnie podchodzić do tematu, być przewodnikiem i doradcą. Kary za niepoprawne prowadzenie ksiąg oraz odsetki od źle wyliczonych zobowiązań mogą być bardzo dotkliwe.

Cena podstawowym kryterium wyboru

Niestety, takie są realia. Nieświadomy roli biura rachunkowego klient, kieruje się ceną. Każde zapytanie zaczyna się od ceny. Jest to oczywiście zrozumiałe, bo to najbardziej odczuwalny aspekt współpracy z biurem rachunkowym. Większość efektów naszej pracy pozostaje niewidoczna. Do czasu kontroli lub konieczności przygotowania dokumentów finansowych. Należy jednak zauważyć, że zbyt niska cena zawsze przełoży się na jakość usługi. Dotyczy to nie tylko usług księgowych. Każda usługa ma swój koszt. Sprzedawanie jej poniżej wartości jest nieopłacalne dla usługodawcy i przełoży się na jej wykonanie. Na cenę usługi zawsze ma wypływ czas, który musimy poświęcić na pracę dla klienta oraz specjalistyczna wiedza, która umożliwia utrzymanie wysokiej jakości usług. Niestety to, co tanie nie może być dobre. Nie zawsze też “szybko” oznacza “rzetelnie”. Śmiem twierdzić, że nigdy. Biuro rachunkowe musi przede wszystkim świadczyć rzetelne usługi i zapewniać bezpieczeństwo firmie klienta. Ile jest warta dla Twojej firmy taka tarcza ochronna?

Tarcza ochronna numer 2

Pierwszym zabezpieczeniem klienta jest wiedza i doświadczenie potwierdzone także Certyfikatem Ministerstwa Finansów (Certyfikat dla Anny Piątek 21025/2008). To one powodują, że usługa może być realizowana na wyskokim poziomie  i zgodnie z ciągle zmieniającymi się przepisami. Drugą tarczą jest ubezpieczenie OC. Jeśli w jakimś przypadku pierwsza ochrona zawiedzie (niestety przepisy są czasem bardzo niejasne a czasem wchodzi w grę czynnik ludzki) to ochroni klienta OC. Obecny wymóg dla biura rachunkowego to jedynie 10.000 EUR. Jest to kwota zdecydowanie za niska i nie obejmuje wszystkich rodzajów księgowości. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest posiadanie ubezpieczenia rozszerzonego i dodatkowego. Gwarantuje ono ochronę i wypłatę ewentualnego odszkodowania zawsze, także w przypadku większych firm (posiadających większe wartości transakcji).

Usprawnienia

Funkcjonujemy w świecie, w którym liczy się czas. Mamy go coraz mniej. Coraz mniej czasu poświęcamy sobie i rodzinie. Sprawy związane z prowadzeniem firmy są niezliczone. Dlatego też dobrze zadbać o współpracę z biurem, które ceni czas. Nie ukrywam, że czas jest dla mnie najważniejszym aktywem. Rozumiem, też, że klienci nie chcą poświęcać go na sprawy administracyjne, związane z przygotowaniem dokumentów dla biura. Oczywiście nie da się całkiem tego uniknąć, ale ze wsparciem z naszej strony, można ograniczyć ten czas do minimum. Dbanie o kompletność dokumentacji, dokonywanie płatności, wyjaśnianie kosztów i odpowiedzi na zapytania księgowej w związku z zamknięciem miesiąca zajmują kilka lub kilkanaście godzin w miesiącu. W ciągu roku to kilka tygodni, a nawet miesiąc. Nasi klienci dzięki usprawnieniom zyskują czas dla siebie, swojej rodziny czy nowych biznesowych przedsięwzięć. 

Współpraca

Stawiamy na partnerstwo i wzajemny szacunek. Cieszymy się z rozwoju firm naszych klientów, ale oczekujemy też szacunku do naszej pracy. Wdrażamy procedury, wskazujemy obszary problematyczne. Korygujemy błędy klientów w przekazywanej dokumentacji. Wszystko po to, aby utrzymać najwyższą możliwą poprawność zapisów księgowych. Zapraszamy do współpracy tych z Państwa, dla których liczy się jakość, tych którzy chcą aby księgowość była ważnym aspektem rozwoju biznesu.

Zachęcamy do kontaktu i zapoznania się z ofertą dla spółek z o.o. i komandytowych. Zachęcamy także to skorzystania z formularza wyceny

Masz pytania dotyczące ewentualnej współpracy? Zapraszamy na spotkanie:

    Autor:
    Anna Piątek - właścicielka Kancelarii Podatkowej AMP Consulting, jej Główna Księgowa, członek Stowarzyszenia Księgowych, partner merytoryczny Urzędu Skarbowego Kraków-Prądnik. Posiada Certyfikat Księgowy nr 21025/2008. Specjalizuje się w prowadzeniu księgowości spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i komandytowych. Z zamiłowania psycholog biznesu. Uważa, że własna firma to najlepsza gra strategiczna, jaką do tej pory wynaleziono. W ramach doradztwa biznesowego podpowiada jak grać w tę grę mądrze.